donderdag 4 november 2010

Aan de promotie kan het niet liggen

Voor mij is het inmiddels wel duidelijk dat ik werkelijk alles heb getracht te doen om mijn manuscript te promoten. Een interview die op TenPages.com valt te lezen, de interviews die in de telegraaf en het leidsch dagblad zijn verschenen. Volgende week zal er nog een interview volgen, deze zal dan in het AD Groene Hart verschijnen.
De nieuwsbrieven, de 'handtekening' die tegenwoordig onder mijn mails wordt meegestuurd, de blogs die zijn geschreven, de persaandacht. En natuurlijk deze blogsite zelf, in het leven geroepen met als speciaal doel om het manuscript onder de aandacht te brengen.
De resultaten zijn jammer genoeg teleurstellend. Inmiddels heb ik me daarbij neergelegd, maar het neemt niet weg dat ik me wel blijf afvragen waardoor dit komt. Van enkel de onbekendheid kan je toch niet meer spreken gezien de krantenberichten. Dus is het onderwerp misschien te beladen, is mijn schrijfstijl te slecht, had ik te hoge verwachtingen...allemaal mogelijkheden die ik momenteel de revue laat passeren.

Dit betekent niet dat ik hierdoor de moed laat zakken. Ik ga door, dat staat voor mij vast.
Alleen de weg naar uitgave zal anders zijn dan ik had gehoopt. En de goede doelen zal ik dan niet kunnen bereiken, wat ik toch graag had gewild.
Maar vooralsnog heb ik nog een kleine maand te gaan. En stel je voor dat ik dan heel misschien toch nog de eerste duizend binnen zou halen. Dan krijg ik een extra maand de tijd voor de overige helft, die heel toevallig de decembermaand bestrijkt. Een maand waarin mensen elkaar graag cadeautjes geven. Wie weet....

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven! Als iedereen zich nu maar eens aan zijn belofte zou houden.
    Toch blijf ik hopen dat het boek spoedig uit gaat komen, ik ben er erg benieuwd naar!

    BeantwoordenVerwijderen